Mehmet Deveci
Mehmet Deveci
Giriş Tarihi : 22-08-2017 19:55

Vatan Sevgisi...

Önce şu güzel Cemil Meriç sözüyle bir güzel giriş yapalım:

"Vatanlarını yaşanmaz bulanlar, vatanlarını “yaşanmaz”laştıranlardır.”

Aslında bitti anlatmak istediklerim ama ben yine de içimden konuşmalara devam edeyim.

İnsan hangi ana-babadan doğacağını seçemiyor. Ama doğduktan sonra anne ve babasına sevgi-saygı göstermek, onların ayaklarının altında saklı duran cenneti kazanmak için de elinde geleni yapması gerekiyor. Annesini sevmeyen bir evlattan bahsetsem canınız sıkılır değil mi? “Yahu ben mi seçtim babamı!” diyen birisi de köteği hak eden grubuna girer.

Anne ve baba bu kadar saygıya, sevgiye layık anlayacağınız. Yüzlerine gülümsemek, yüzlerine muhabbetle bakmak bile ibadet. Üstelik bu ikisi sadece bize ait… Yani “Bizim ev”in sevilecekleri arasında geliyor. Onların yoklukları acı, onların yokluları keder ve yokluk… Yetim, diyorlar onsuz kalana, öksüz diyorlar. Onlarsız kalan yetimin, öksüzün başlarını okşayana bile sevap veriyor Rabbimiz..

Peki, yalnızca bizim değil, tüm anne babaların, tüm evlatların, tüm yetim ve öksüzlerin yaşadığı toprak parçasına karşı olan hislere ne demeli?

Hani adına vatan dediğimiz, esen rüzgâr ile dalgalanan bayrağı altında, ezan ve Kur’an’ı yanında yaşadığımız toprak dilimine olan sevdaya ne demeli?

Vatan sevgisi imandadır, sözünü ilk duyduğumda şöyle bir afallamıştım. Bu sözün içine girip bu sözü zihnimin odalarında dolaştırdıktan sonra dışarıya sesli bir şekilde; vallahi öyle! demekten de kendimi alamamıştım.

Kafamı kaldırıp sınır komşularımıza baktığımda gözlerim dolar hep. Parçalanmış bedenleri, evlerin enkazı altında kalmış bebeleri, anne ve yavrularını gördüğümde içim dolar… Bakamam çoğu resimlere, dillendiremem durduk yere. Ama içimin yangınını dışarı bırakmazsam da beni daha çok yakar.

İşte bu kötü tablonun sebebi, eksiği ise vatansız kalmaları. Vatanlarının kıymetini mi bilemediler, oyunlara mı geldiler bilemiyorum ama hep içimizi yakar, dualarımızdaki yakarmalarla kendimizi teskin etmeye çalışırız.

Suriye, Irak, Libya, Afganistan…

Daha sayayım mı?

Hepsi de Müslüman bu saydığım ülkelerin. Ölen, sınır dışı dilen halkların hepsi de Müslüman. Sınır dışı edilince ne mi oluyorlar? Organ mafyalarının ve ahlak tacizcilerinin eline düşüyorlar.

Ağlayalım mı?

Zaten başka da bir şey gelmiyor değil mi elimizden?

Evet, bir de içli içli dua ediyorduk. Unutmazsak o da.

Ama bir şey daha yapabiliriz!

Şaşırdık mı?

Bu iyi. Sıkı durun şimdi;

Suriye için, Irak, Libya, Afganistan için, onların kurtuluşu için bir şey yapabiliriz.

Cevabı beklediğinizi biliyorum. Sabırsızlandığınızı biliyorum..

Zor olmasın ama, dediğinizi biliyorum.

Zor değil, hiç de zor değil…

Cevap veriyorum:

Vatanının çok sev…

Bayrağını, toprağını, Kitabını, maddi ve manevi değerlerini çok sev…

Çok sev kurban olduğum!

Annen için, baban için, çoluk çocuğun, ümmet coğrafyasının yetimleri için vatanını çok sev.

Onu severken sakın ha “ama!” deme. “fakat” deme, başka bir cümle daha kullanma, söyleme, söyleme…

Çünkü: Vatan, amasız sevilecek en güzel yâr…

Çünkü vatan, yedeği olmayan en önemli uzuv, organ; can yahu can…

Onsuz ölürüz. Onsuz dünyada cehennemi yaşarız.

Çünkü onsuz olamayız, kalamayız.

Dualarımızın ilki olsun o, sevmelerimizin birincisi olsun, değerlerimizin tartışılmazı olsun, bir kenara koyduğumuz gözdemiz olsun.

Onun yedeği yok. Onun alternatifi yok.

Öleceksek de, yaşayacaksak da bu, onun içinde olacak.

Üç günlük gezmeye gittiğimizde evimizi özlüyoruz, yatağımızı, pijamalarımı bile…

Yahu vatansız kaldık mı özlemlerimizi susturacak bir icat daha edilmedi, bulunmadı, yapılmadı…

Yerli ol, milli ol. Asla yabancı olma! Yabancısı olma onun, yabacı gibi görme.

Dışarıdan bakma ona. Gözünün kenarıyla bakma.

Benim, de ona. Bizim, de…

Biz olmayınca ümmetin yetimleri hep ağlayacak, bizi bekleyen bakışlar yerde kalacak diye düşün. Umudun bekçisi ol.

Onun üzerine asla pazarlık yapma.

Kendini sevmek, yârini sevmek, anne ve babayı sevmek…

Vallahi tüm sevmeler onun içinde yaşıyor.

Tüm sevdiklerin için vatanını çok sev. İbadet gibi, aşk ile..

Irkçılık değil bu, şovenizm değil. Allah’ın sana hediyesi, emaneti.

Emanetine sahip çık. Dilinin ucuyla, elinin ucuyla değil; yüreğinin kollarıyla sahip çık…

 

NELER SÖYLENDİ?
@
Sumeyye 3 yıl önce
Hocam vatan sevgisini muhtesem ifadelerle anlatmissiniz Allah razi olsun.. Rabbim bizi vatansiz bırakmasın insallah
Mehmet Deveci

Mehmet Deveci

DİĞER YAZILARI Hiçbir Şey Anlatmayan Şiirler... 16-07-2020 21:06 Ey Benim Hevesim... 09-07-2020 20:57 Rüzgar ve Göğün Yüzü 03-07-2020 11:37 Derviş İle Çınar Yaprakları... 23-06-2020 20:00 Deizm Bizim Neyimiz Olur? 20-03-2019 18:55 Ben Hz. İbrahim ve Musa... 30-01-2019 16:46 Umre Ziyaretimizden Notlar 21-02-2018 09:16 Vatan Sevgisi... 22-08-2017 19:55 Beni unuturken inşallah de 01-08-2017 19:02 Oğuz Atay Söylüyor; Ey Şehadet, Bana Küsülü Müsün? 03-05-2017 17:51 Çok Sevmiştik Be! 14-04-2017 18:45 Sus da Leyla’m Duymasınlar 14-02-2017 16:17 Boğazlı Kazak 04-01-2017 17:24 Her Kitap Yeni Bir Başlangıçtır 05-10-2016 12:56 Biz Kazanacağız 02-08-2016 13:18 Cemaatin Yöntemi 26-07-2016 16:21 Darbe mi Tiyatro mu? 20-07-2016 16:06 Diyanetin Yetimleri Fahri Kur'an Kursu Öğreticleri 13-07-2016 19:44 Sevgili Ramazan 06-06-2016 10:34 Bu Tweet de Benden Olsun 25-03-2016 14:46 Türkücü 29-01-2016 14:26 Mevlit Kandili Ne yapmalı, Nasıl Yapmalı 23-12-2015 07:54 Özlemek Güzel 31-10-2015 15:52 Sevdiğine Yenilmek 26-08-2015 13:17 Aytaç Baran 12-06-2015 11:02 Neyin Var? 25-05-2015 13:25 Sevgili Yalnızlığım 20-02-2015 14:52 Limon Ağacı 09-12-2014 14:32 Yasin Börü 29-10-2014 15:07 Ortalama Tipler 29-09-2014 11:28 Melike 22-08-2014 08:41 Gazze'm Ağrıyor 19-07-2014 11:50 Anne Bak.... 10-06-2014 20:47 Platonik Bir Aşk Değildir Dostluk 12-05-2014 18:37 Osman Abi 25-04-2014 15:44 Bir sabah uyandığında tüm kapılar kapanmıştı... 31-03-2014 07:58 Duanın Buluşturduğu Yürekler 07-03-2014 09:45 İkna Edilemeyen Kardeşlik 12-02-2014 16:22 Taraf olabiliriz ama düşman olmayalım! 26-12-2013 14:12 Taksim - Gezi Olaylarına Nasıl Bakmalı 13-12-1901 22:42 Bize Maval Okuma! 13-12-1901 22:42 Hayatın İçinden Kareler 13-12-1901 22:42 Esed, Bomba, Ekmek, Çocuk 13-12-1901 22:42 Müsait Bir Yerde Susacak Var! 13-12-1901 22:42 Mayası Bozuklardan Eyleme 13-12-1901 22:42 Yeryüzüne İnmiş Melekler 13-12-1901 22:42 Kudüs Ve Aşk 13-12-1901 22:42 Ne Yapmalı 13-12-1901 22:42
Gazete Manşetleri
E-Bülten Kayıt
ARŞİV ARAMA
tempobet