Türkiye’de Wael B. Hallaq’ın ‘İmkânsız Devlet’ Kitabı Okundu, Okunuyor…

Türkiye'nin farklı illerinde genellikle her ayın ilk pazarı yapılan etkinlik. Bir çok ilde Ekim 2019 Pazar günü yapılırken Eskişehir’ de 29 Eylül 2019 Pazar günü yapıldı.

Türkiye’de Wael B. Hallaq’ın ‘İmkânsız Devlet’ Kitabı Okundu, Okunuyor…
Türkiye’de Wael B. Hallaq’ın ‘İmkânsız Devlet’ Kitabı Okundu, Okunuyor… Zehra

Üstad Atasoy Müftüoğlu’nun Tavsiye ettiği kitaplar okunarak Mütalaası yapılan Entelektüel Bilinç İşçiliği etkinliğinde Ekim ayında Wael B. Hallaq’ın ‘İmkânsız Devlet’ kitabı okundu okunuyor...

Türkiye'nin farklı illerinde genellikle her ayın ilk pazarı yapılan etkinlik. Bir çok ilde 6 Ekim 2019 Pazar günü yapılırken  Eskişehir’ de  29 Eylül 2019 Pazar günü yapıldı.

29 Eylül 2019 tarihinde Eskişehir gönüllülerimizin 'İmkansız Devlet' adlı kitaptan çıkarımları.

"Kitabın önemine binaen Eskişehir gönüllüleri olarak kitaba bir hafta önceden giriş yapmak istedik.

Kitap aslında öteden beri İslam’ın hakikatına, meşruiyetine, ruhuna, paradigmasına, tevhidi bütünlüğüne inanan insanlar olarak söylediklerimizden farklı bir şey söylemiyor. Ama bu kitap bunu öyle güzel söylüyor ki, geçmişte söylenmiş ve geçmişte kalmış nice söylemleri güncelleyerek söylüyor.

Çok kısaca değinmek gerekirse, günümüzü yaşayan Müslüman dimağının, kolonyal, emperyal, modern, post-modern, seküler akla mahkum olduğundan; Bu düşünceyle, bu kafa yapısıyla bir İslami Yönetim biçimini düşünüp tasarlayamayacağını söylüyor ve detaylandırıyor.

Buna göre günümüzde pek çok İlahiyatçının dahi dahil olduğu İslam ile Modernitenin, İslam ile Modern devletin, İslam ile Sekülerizmin bağdaştırılabileceği, anlaştırılabileceği gibi söylemlerin tamamının beyhude olduğunu söylüyor. Hayır, bunu sloganik olarak söylemiyor. Aksine delilli ispatlı ayrıntıları ile anlatıyor. Bu mantalite ile sadece paradigmadik olarak değil, şekil yönü ile de İslami bir devletin mümkün olmadığını söylüyor.

Kitap, bugün günümüzde örnekliğini gördüğümüz ve yaşadığımız “Modern Devlet” biçiminin tarihsel olmadığını, modernitenin bir icadı olduğunu söylüyor. Dolayısıyla modern devletin, bugün de sonucunu yaşadığımız kolonyal, emperyal, kapitalist sistemin gelişip serpilmesinde çok yararlı bir aygıt olduğunu (aygıta dönüştüğünü) söylüyor. "

Kitaptan notlar ise söyle:

İlerleme doktrini ……… kendi otoritesinin kaynağıdır ve bu minvalde tanrıdır.

Şeriat şimdi kurumsal olarak ölmüş durumdayken, psikolojik ve ruhsal olarak örtük biçimde saklanmış hafızası ahlâkî bir kaynak şeklinde hayatta kalmıştır.

Bu elbette şeriatın paradigmatik statüsünün ideal bir hayatı garanti ettiği anlamına gelmiyor.

İslami yönetim paradigmasının……. tanımlayıcı simgesi şeriattır…….. şeriat ahlâkî bir hukuk tarafından temsil edildi ve oluşturuldu…

Hiç kimse geleneksel ailenin ve toplumun çöküşünün …. İnancını yitirmiş, parçalanmış ve narsistik bireyi yarattığını inkâr edemez.

Modern devlet bahsettiğimiz coğrafi, sistematik ce epistemik soykütüğü nedeniyle tabiatı gereği İslâmî olamaz.

Bugünün müslümanlarının politik, yasal ve kültürel mücadeleleri kendi ahlaki ve kültürel özlemleriyle modern dünyanın ahlaki gerçeklikleri arasındaki uyumsuzluktan kaynaklanıyor.

Hümanizm bir bilim değil, dindir. ….. dünyanın dinlerinden biri gibidir.

Tüm şartlar göz önünde bulundurulduğunda modern dünyadaki hakim koşullarda islami yönetim sürdürülebilir değildir.

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Büyük Şeytan ABD Zindanındaki Dr. Afiye Sıddıki: Dünyada beni kurtaracak bir Müslüman yok mu?
Büyük Şeytan ABD Zindanındaki Dr. Afiye Sıddıki: Dünyada beni kurtaracak bir Müslüman yok mu?
Serdar Duman Yazdı: Suriye’de Amerika-Rusya Mutabakatı
Serdar Duman Yazdı: Suriye’de Amerika-Rusya Mutabakatı
esat escort