Türkiye’de Cevdet Said’in ‘Bireysel ve Toplumsal Değişimin Yasaları’ Kitabı Okundu…

Türkiye’de Cevdet Said’in ‘Bireysel ve Toplumsal Değişimin Yasaları’ Kitabı Okundu…

Üstad Atasoy Müftüoğlu’nun Tavsiye ettiği kitapları okuyarak Mütalaasını yapan Entelektüel Bilinç İşçiliği etkinliğinde Nisan ayında Cevdet Said’in ‘Bireysel ve Toplumsal Değişimin Yasaları’ Kitabı Okundu…

Türkiye’de Cevdet Said’in ‘Bireysel ve Toplumsal Değişimin Yasaları’ Kitabı Okundu…
Türkiye’de Cevdet Said’in ‘Bireysel ve Toplumsal Değişimin Yasaları’ Kitabı Okundu… Zehra

Üstad Atasoy Müftüoğlu’nun  Tavsiye ettiği kitapları okuyarak Mütalaasını yapan  Entelektüel Bilinç İşçiliği etkinliğinde Nisan ayında  Cevdet Said’in ‘Bireysel ve Toplumsal Değişimin Yasaları’ Kitabı Okundu…

Türkiye’nin bir çok yerinde Nisan ayının ilk pazarı yapılan etkinlik İstanbul’da 23 Nisan Salı günü yapıldı.

Etkinlikte Cevdet Said kısaca tanıtıldıktan sonra kitabın Mütalaasına geçildi.

Oturumdan ve kitaptan notlar şöyle:

Kitabın girişinde Müslümanların Allah yolunda hayatlarını mı yoksa canlarını mı feda etmelerinin daha değerli olduğunu değerlendiren Cevdet Said’in bu tespiti üzerinde uzunca duruldu…

Asıl şehidlerin yaşarken hayatlarını ölürken canlarını feda ettikleri vurgulandı ve Seyyid Kutup örneği üzerinde durulurken, zor olanın hayatı feda etmek olduğu söylendi.

“Müslüman dünyasında İslam uğruna malını ve canını fedaya hazır insanlar var ancak, içlerinde yıllarını kapsamlı araştırmalar yapmaya, bir konuyu kotarmak ya da aydınlatmaya için hayatını adamak isteyenler çok az."

"İşte Atasoy abi 30 yıldır bu konuya dikkat çekiyor. Ve Müslümanların hayatlarını feda ederek nitelikli uzun soluklu çalışmalar yapması gerektiğini vurguluyor" denildi.

Mütalaa sırasında Kudüs ve Filistin davasının mahiyeti ve Müslümanların yaklaşımları da değerlendirildi.

 “Müslümanlar Mehdi beklemekte yahut kıyamet alametlerinin dökümünü yapmaktadır. Zihinlerine kök salmış düşünce şudur: Bu problemi Allah’tan başkası halledemez, bilginlerin çabası boşuna.”

Kitabın bu bölümünde Aliya İzzetbegoviç’in “Mehdi bizim tembelliğimizin adıdır” sözü ile İmam Humeyni’nin Mehdi’ye en çok inanan bir toplumdan devrim yapacak bir halk yetiştirmesi değerlendirildi.

“..Oysa bir kez problemleri kaza ve kadere bağladınız mı, sebepleri bilip bilmemeniz arasında bir fark kalmayacaktır.”

“..Veba salgınında hastalar nasıl karantinaya alınıyorsa. Toplumsal hastalıklar esnasında da karantina uygulanabilir ve hastalıklı düşüncelere aşı uygulanabilir.”

“Kur’an’da adı geçen hastalı toplumun nefsinde oluşan hastalıktır. Kur’an’ın kalp hastalığıyla kastettiği şey insana, fikirlerle münasebetinin ardından oluşan “fikri” hastalıktır. Bu hastalık kişiyi ümmet içinde toplumsal görevini yapamaz duruma getirir.”

“ İlkönce ‘genel problem’ derken şunu kastediyoruz: Bir kere, bir yasanın yasa olabilmesi için genel olması şarttır.

Benim ‘genel’ terimini kullanmaktan kastım, bütün kavimlerin uyması kaçınılmaz olan genel kuralı Müslümanlara özgü olan ‘özel’ meselelerle karıştırmamak, bunları birbirinden ayırmaktır.”

“Vehmin ya da doğru görüşü engelleyen herhangi bir şeyin aldatıcılığı insanoğlu için genel bir yasadır. Ama tüm kavimlerin duçar olabilecekleri vehmin tek türlü olması şart değildir. Aksine çeşitli vehim türlerinin olması mümkündür. Ancak şu var ki, vehim türleri çeşitli olsa da vehme ilişkin tasa tektir. Demek ki, Müslümanların problemleriyle uğraşırken bu kurala da uymamız gerekmektedir.”

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Akif Emre merhum yazmıştı: Ramazan'da Paradigmaya kafa tutan simitçi
Akif Emre merhum yazmıştı: Ramazan'da Paradigmaya kafa tutan simitçi
Türkiye’de Haccac Ali’nin ‘Seküler Aklın Haritası’ kitabı okundu, okunuyor…
Türkiye’de Haccac Ali’nin ‘Seküler Aklın Haritası’ kitabı okundu, okunuyor…
pendik escort kartal escort pendik escort sex hikaye