Türkiye’de ‘Ahmet El Katip’in Demokratik Hilafete Doğru’ Kitabı Okundu Okunuyor…

Yeni Dönemde Entelektüel Bilinç İşçiliği Adı İle Yoluna Devam Eden Kitap Mütalaası Etkinliğinde 2018-2019 Dönemi Ekim Ayı Etkinliği Birçok İlde Yapıldı/ Yapılıyor...

Türkiye’de ‘Ahmet El Katip’in Demokratik Hilafete Doğru’ Kitabı Okundu Okunuyor…
Türkiye’de ‘Ahmet El Katip’in Demokratik Hilafete Doğru’ Kitabı Okundu Okunuyor… Zehra

Yeni Dönemde Entelektüel Bilinç İşçiliği Adı İle Yoluna Devam Eden Kitap Mütalaası Etkinliğinde 2018-2019 Dönemi Ekim Ayı Etkinliği Birçok İlde Yapıldı/ Yapılıyor...

Türkiye’de dördüncü yılına giren  Kitap Mütalaası etkinliğinde üstad Atasoy Müftüoğlu’nun tavsiye ettiği kitapların Mütalaası yapılıyor. Yeni dönemde Entelektüel Bilinç İşçiliği adı ile yoluna devam eden Mütalaası etkinliği için ülkemizin birçok ilinde temsilcilikler var.

Ahmet El Katip’in ‘Demokratik Hilafete Doğru’ Kitabının Mütalaasının Konya Oturumunda Çıkarılan Notlar Şöyle:

- Hilafet İslama Dayanmamaktadır.

-Kuran Ahlak Ve Değerler Üzerine İndirilmiştir.

-Kuran’da Siyasal İlişkileri Düzenleyen Naslar İndirilmemiştir.

- Tarih Boyunca Müslümanlar Arasında Patlak Veren İlk Ve En Büyük Ayrılığın Konusu Siyasal Düzen Yani Rejimdir.( Sunni- Şii Ayrılığı Bundandır)

-Halifeler Dönemindeki ‘ Hilafetin Daha Sonraları Bazılarının Zihninde Şekillendiği Gibi İdeal Ve Kutsal Bir Dini Düzen Olmayışıdır. O Da Akıl, Gelenekler, Gelenekler, Kamu Yararı Ve Özel Hesaplar Dahilinde Hareket Eden Beşeri Bir Düzendi.

- Oysa İslam , İnsanları Özgürleştirmek, Boyunlardaki Halkaları Söküp Atmak İçin Gelmiş Bir Dindir.

- İslam Adına Yönetime Gelen Tiran Ve Zorbalar İse Halkın Hürriyetlerini Gasp Ederek Kaderleriyle Oynamayı Hak Saymışlardır .

- İmam Hanbeli ;

“ Hadisleri Tasdik İle İman Etmenin Önemine Dikkat Çekmiş, ‘ Niçin / Nasıl Sorularının Sorulmayacağını Söylemiştir”

Rivayet Kendisine Gelipte Onu Kabul Etmeyen, O Konuda Kuran’ın Hükmünü Arayan Bir Kimse Duyduğunda Bilki Zındıklığa Yatkındır.

- Cüveyni; “ İcmanın Rivayet Esasına Dayalı Şeri Bir Delil Olduğu Görüşünü Doğru Varsayar Ve Böylece Yönetim İşini Şerin Kapsamına Alarak Konu İle İlgili Nazariyetini Dini Bir Kisveye Büründürmüş Olur.

- Ebu Hanife Ehli Sünnetle Kavgalı Bir Şekilde Yeryüzünden Ayrıldı.

- Ehli Sünnete Göre;

“Kim Kendisine Ulaşan Bir Hadisin Yorumuna Akıl Erdiremiyorsa Yapacağı Şey Hiç Kurcalamadan İman Etmektir”

- Kader İnancı ( Teslimiyet Kültürü): Hadislere Dayanan Sunni Kanallar Aracılığıyla Önemli Bir İnanç İlkesi Olarak Yerleştirilip Geliştirildi.

- Kaderciler Dünyada İnsanın İmtihan Edildiği Düşüncesini İnkar Etmiş Ve Müminlerin İmana Hidayet Edilmiş Olmakla Kafirlere Üstün Olduklarını Ancak Ahirette Onlarında Allah’ın Azabına Uğrayıp Cehenneme Girebileceğini İddia Etmişler Ve Bunun Aksini Savunanları ‘ Bid’atçi  Olmakla Suçlamışlardır.

- Kadercilik, Nesh, İcma , Cebr, İrca,Fırka- İ Naciye İle; Teslimiyetçi Pasif Bir Siyasi Kültür Yerleştirildi İslam Topraklarına.

- Hadis Ve İcma Esaslarına Dayalı Sünnilik , Tarih İçerisinde Abbasiler Ve Ardından Osmanlı Sisteminde Uygulanacak Olan Bir Siyasi Düşünce Üretti.

- Sünni Düşünce Osmanlı Hilafetin Çöküşüyle Demokratik Düşünce Olmuştur.

- Raşid Halifeler , Kendi Kişilik Ve Ahlaklarından Kaynaklanan Bir Sistem Kurmuşlardır.

- İcmaya Konu Olan Hükümler Kuran Yada Sünnette Karara Bağlanmış Dini Meseleler Değil, Dünyevi, Akli, Ve Örfe Ait Konulardır.

- Başa Gelmenin Tek Yolu Sünni Siyasi Akla Göre , ‘GÜÇ ‘Tür. Tarihsel Süreç Buna Şahittir.

Bu Kitapla Varmak İstediği Yazarın Şöyle Olmuş Kendi İfadesiyle Yine:

Allah’a Kulluk Ve Onun Toplumdaki Aşkın Yöneticiliğini Kabul Etmek, Yani Yeryüzünde İnsanın İnsana Kulluğunu Reddetmek, İnsanı Özgürleştirin Kendi Kendisinin Efendisi Kılmak, Ona Özgürlük Ve İnsanlığını Farkettirmek, Haklarını Bilip Kendisini Ve Görüşlerini İfade Etmesini Ve Toplumda İyiliği Emredip Kötülükten Sakındırma Sorumluluğunu Yerine Getirmesini Sağlamaktır.

Yazar Bu Tespitleriyle Vahiyle Olan Yüzleşmelerinin Neticesinde Çabalarının Bir Ürünü Olduğunu Söyleyebiliriz. Her Bir İnsanın Yapması Gereken Bu Yüzleşmelerde Ancak Zenginlikler Olabilir Toplumumuzda.

Oda İnsanların Özgür Olmasıyla Direk İlişikli. Bu Özgürlüğüde Ancak Tevhidi Düşüncenin İnsanlarda Hakim Olmasıyla Sözkonusudur.

‘Herkes Çobandır; Kendi Sürüsünden Sorumludur’hadisi Toplumlarda Yer Etsin.

 

“ Meleklerine ‘ Ben Yeryüzüne  Bir Halife Yaratacağım’ Diyen Rabbimiz Yeryüzünün Koruyup Kollama, İşleyişi, Kişiler Arasındaki Yönetim, Rızık Elde Etme, Sevk İdaresini Biz İnsanlara Verdiğini Anlamaktayız. İşte Burda İmtihanlara Tabii Tutulduğumuz , Eğerki Bu İşleyişte Sorumluluklar Almayıp Onun İlahlığını Reddetmenin Gerek Bu Dünyada Gereksede Ahirette Kaybedenlerden Olacağımızı Kuran Öğütlemekte.

Yazarın Kurandan Aldığı Mesajdan Ve Bütün Yeryüzü İnsanlığında Alması Gerektiğini Yapılan Okumalarla Tarihsel Gündeme Dair Düşünmeleri Yapması Hususunda Neden? Nasıl? Sorgulamalarla Bir Yük Yüklendiğinin Farkına Varması Gerekir.

Ya Değilse Yaratan Beklediğini Net Bir Şekilde İfade Etmektedir Kitabında.

Bu Biz İnsanların Kaderi Olduğunu Akılı Ve İradesinin Mahiyetini Neden İnsana Verildiğinin Anlamlandırmalarda Çaba Ve Gayretler Her Bir İnsanın Omuzlarındadır.

Teslimiyet Ancak Ona Olursa Kan Dökülmezi, Göz Yaşının Olmayacağı , Fuhşiyatın Akıllara Bile Gelirse Kendisini Kontrol Edebileceğini, İnsanın İnsana Kul Olmayacağını, İktidarların Ve Malların Sarhoşluğu İçinde İnsanlığını Kaybetmeyeceğini, Kişiyi Koruyanın Sadece Yaratan Olacağını Yine Onun Öğütlerinde  Kitabından Çıkarımlarımız.

Bu Anlamda Herkes Bu Yüklenen Sorumlulukların Hesabını Tek Tek Vereceğinden Dolayı Kimseye Zorlama Olamaz .

Sonuçlarına Kendisi Katlanmak Şartı İle.

Kişi Ne Kadar Bu Sorumlulukları Üstlenmesiyle Veya Üstlenmemesiyle İyiliklere Veya Kötülüklere Dücar Olacaktarı Hak Olan Kitaptan Anladıklarımız.

Her Bir Mümin Siyasiden, Sosyaliteden, Ekonomiden,  Kültürden, Vb Alanlardan Kuşatıcı Bir Şekilde Çaba Sarfetmeli İyiliklere Yönelik Öneriler Ve Çalışmalar Yapmalıdır . Onun Halifeliği ( Vekilliğini ) Ancak O Zaman Bir Anlam Yükleyebiliriz.

İşte Bizim Kaderimiz Budur. Sabretmek, Gayb Olana İbadet Etmek Verilen Akılla Ve İradeyle Okumak/ Düşünmek. Onun (Allah’ın ) Derinlikli İlminden İstifade Ederek Yeryüzünü İmar İrşad Etmek.

Demokrasi Ve Diğer Kavramlara Yönelik Bakış Açısı Kişinin Rabbime Olan Teslimiyetine Ve Yeryüzünü Sahiplenmesiyle Doğru Orantılıdır.

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Recai Yurdan: 28 Şubat ve FETÖ mağdurlarını gündemden düşürmemeliyiz...
Recai Yurdan: 28 Şubat ve FETÖ mağdurlarını gündemden düşürmemeliyiz...
Şehid Mustafa Çamran Yazdı: Ruhun İrfanla Yükselişi...
Şehid Mustafa Çamran Yazdı: Ruhun İrfanla Yükselişi...