Türkiye’de ‘Ortadoğu; direniş, devrim, emperyalizm’ kitabı okundu okunuyor…

Yeni dönemde Entelektüel Bilinç İşçiliği adı ile yoluna devam eden Kitap Mütalaası etkinliğinde 2018-2019 dönemi başladı.

Türkiye’de ‘Ortadoğu; direniş, devrim, emperyalizm’ kitabı  okundu okunuyor…
Türkiye’de ‘Ortadoğu; direniş, devrim, emperyalizm’ kitabı  okundu okunuyor… Zehra

Yeni dönemde Entelektüel Bilinç İşçiliği adı ile yoluna devam eden Kitap Mütalaası etkinliğinde 2018-2019 dönemi başladı. Bu dönemin ilk kitabı olarak ‘Ortadoğu; direniş, devrim, emperyalizm’ Konya dahil bazı illerde 3 Haziran Pazar günü mütalaası yapıldı. Bazı illerde ise önümüzdeki haftalarda yapılacak.

Türkiye’de dördüncü yılına giren  Kitap Mütalaası etkinliğinde üstad Atasoy Müftüoğlu’nun tavsiye ettiği kitapların Mütalaası yapılıyor. Yeni dönemde Entelektüel Bilinç İşçiliği adı ile yoluna devam eden Mütalaası etkinliği için ülkemizin birçok ilinde temsilcilikler var.

Ortadoğu; direniş, devrim, emperyalizm kitabının Mütalaasından Konya oturumunda çıkarılan notlar şöyle:

Demokratik bir anlayış ve söylemin ancak geçerli olması şartlanmışlığı içinde olan yazarların Arap baharını, başlangıcı ve nereye evrildiğinin yorumlanması yapılmış.

Önce tarihsel bir geçmişe gidilerek Ortadoğu’yu yüzeysel bir okumalarla halkın düşünce yapısına indirgenerek tarifler yapılmış.

 Bu tip ayaklanmalar irili ufaklı sürekli olduğu hususu altı çizilmiş. Fakat bu Arap baharı adı altındaki ayaklanmaların Arap ülkelerin büyük bir kısmını değişik şekilde etkilediği ifade edilmiş.

 Arap baharı eylemleri ülkelere göre değerlendirirken:

Kitap tek bir yazarın yazdığı bir kitap değil. Farklı yazarların aynı konudaki yazıları bir araya getirilmiş. Ama yazarlar arasında ortak bir bakış açısı var gibi.

- Mısır, Tunus’u aynı kategoride değerlendiriyor. Ayaklanmanın gerek toplumun gerekse de diktatör rejimlerin bu iki ülkede yansımalarının gelişmesinin benzerliğinden bahsedilmiş.

- Libya, yemen, Suriye ülkeleri bu ayaklanmaların yansımalarını ortak çatıda değerlendirme yapılmış.

- Cezayir, Fas, Bahreyn, Birleşik Arap emirlikleri, Suudi Arabistan yine ayrı bir kategoride ayaklanmaların bu gurup ülkelerde yansımaları yorulmaya çalışılmış.

Ortak görüşler ülke insanları için şu tespitler yapılmış:

-Tarihsel bakışta Ortadoğu insanı hep baskı (ekonomiksel/ siyasi / kültürel/vb ) altında olmuş

-Ortadoğu’da İslam, eskiden beri hep muhafazakardı.

- İslam’ı gurupların tabanda diri oldukları lakin siyasi bir söylem ve deneyimlerde sınıfta kaldıklarını

- Emperyal batıyla sürekli yönetmelerde yardımlaşma içinde olduğu hususları vurgulanmakta

- İran’ın devrimi sistemden bir kopuş olarak ifadelendirilirken, Mısır İhvan’ın tavrı sistemden kopuş olarak tanımlamamaktalar yazarlar tarafından.

- İran’ın yönetim kadrolarını Pragmatikler, radikaller, muhafazakarlar olarak oluşturmakta diyor Yüksel Taşkın.

Rafsancani’yi modern sağ olarak tanımlarken, muhafazakarları geleneksel sağ olarak görüyor yazar.

Bütüncül bir bakışla bu kitapla insanın kendisini sorgulattıran, bütün coğrafyayı sorgulattıran, Müslümanlığını sorgulattıran, nasıl bir tavır ve davranış içinde olunması gerektiğinin birey birey tekrar düşünmelere sevk ettiriyor.

Müslüman kimliğin, ilkesel önemliliğini her alanda göstecek siyasi / ekonomiksel her alanda bir varoluş okuma ve işler yapılması, iyilikler içinde olup hep örnek olmak ama dost ve düşmanı ayırt ederek.

Tam bir uyanıklık içinde, tevhidi bir duruşun tavizsiz amelleriyle herkesi kuşatıcı bir okumalar yapmak. Çünkü örnek olmamız gerek yeryüzüne Halife’ler olarak.

Tabi bunlar ciddi ciddi okumaları, yüzleşmeleri, çalışmaları gerektiği hususu unutulmamalı. Herkes kendine çalışır prensibiyle, herkesin Halife olarak yeryüzüne gönderilme realitesiyle çaba ve gayretler hesaba - ahirete - oradaki ceza ve mükafata olan imana kalmış.

Bir an evvel muhafazakar olmanın bedellerini daha ağırlarıyla karşılaşılmadan Kuran’a samimi bir şekilde yönelmek, muhafaza ettiklerimizin hiç bir şekilde faydası olmadığının bilinci içinde olup, hakikate yönelmek duasıyla.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Nesibe Aşkar Yazdı: Bir Kuş Tüyü Eksik
Nesibe Aşkar Yazdı: Bir Kuş Tüyü Eksik
Yıldıray Oğur Filistin Cesur Kızı Ahed Tamimi'yi yazdı: Sarı Saçlarından Sen Suçlusun!
Yıldıray Oğur Filistin Cesur Kızı Ahed Tamimi'yi yazdı: Sarı Saçlarından Sen Suçlusun!